Saturday, April 23, 2011

Räddande påskkärring! Glad påsk!



Bloggen tar lite helgledigt (tror jag, jag har ju svårt att låta bli och skriva) och passar på att njuta av sol, öl och god mat. Just ölen var jag nära på att gå miste om då jag helt missat att köpa påsköl och hemma fanns bara tunga stouts och pansarporters. Då får man ett sms från tjejen som inte bara ordnar påskmiddag ikväll utan även frågar vad för påsköl hon ska köpa till mig. En finare gest en dag som detta då jag själv inte kan komma iväg och handla och mittölpaket som aldrig kom fram är svår att finna. Synd bara att jag inte riktigt har sug efter påsköl, men en Mohawk Red Easter och något från Nynäs, Nils Oscar eller liknande känns inte helt fel! Eller finns det någon påsköl som är fel? Tror fasiken inte det, inte när påskafton väl är här och man står utan öl.

Så nu är påsken är räddad, maten lär vara super och nu så finns även påsköl! På tal om det. Vad för påsköl blir det för er egen del då och framförallt - vad i matväg får man bara inte glömma?

Hallelujah och glad påsk på er alla!

1 comment:

  1. Brandmästare Andrens törstsläckare från Dugges 2,8% då man ska jobba tidigt imorgon. Men ska man dricka en Nödraket så är det denna för den är riktigt god. Till det blir det en helgrillad entrecote med tillbehör kanske inte så mycket påsk men jag är inte en kyrkansman heller! Glad Påsk

    ReplyDelete