Friday, May 28, 2010

Ännu ett flyg kom lastat med öl

Min tredje beställning och andra sändning öl kommer efter ett par dagars uppehåll för att fira Pingst på flygplatsen i Tyskland nu hem igår. Hem till mig, mnjae. Hem till postkontoret som jag inte hunnit gå till än. Får bli efter jobbet lite senare idag.
Vart en beställning med inriktning på "lättare" öl i den mening att det är lite vanligare öl som man har lättare att kunna öppna en av lite spontant. Sist köptes ju lite roliga De Molen, Mikkeller Black versioner med mera som jag hellre njuter mer av än att öppnar framför en film på en måndag. Dock är det något jag försöker bli bättre på.

Av det i listan under är det väl två saker som "sticker ut", dels att jag redan provat Duchesse De Bourgogne, men den var fasiken värd en till flaska nu i sommar. Skapade "vill ha mer"-begär. Sedan får jag göra en pudel och ifrågasätta varför jag köpte Rochefort 6-10 när de finns på bolaget? Mnjae, dels finns väl inte 6'an och dessutom kostade de runt hälften - men hade fortfarande helt space'at ut på att de fanns. Annars blir det kul att testa saker från bryggerier som De La Senne, Abbaye des Rocs, mer från Moinette och så vidare. Även lagt en beställning på lite Mikkeller och framtida små saker som jag gärna vill ha som mer De Molen, Black Damnation Mocha Bomb m.m. Fast får det bli resan till New York tror jag.


Achel 8 Bruin [Trappist] (0,33l)
Abbaye des Rocs Grand Cru (0,33l)
Abbaye des Rocs Blanche des Honnelles (0,33l)
Duchesse de Bourgogne (0,25l)
De la Senne Zinnebir (0,33l)
De la Senne Taras Boulba (0,33l)
Ellezelloise Quintine Ambrée (0,33l)
Moinette Brune (0,33l)
Rochefort 8° [Trappist] (0,33l)
Rochefort 6° [Trappist] (0,33l)
Rochefort 10° [Trappist] (0,33l)
Rodenbach Grand Cru (0,33l)
St. Bernardus Pater 6 (0,33l)
St. Bernardus Prior 8 (0,33l)
St. Bernardus Abt 12 (0,33l)
Verhaeghe Vichtenaar (0,25l)

No comments:

Post a Comment