Monday, August 17, 2009

Dugges Johannas Bästa Bitter och litet inköp


Var förbi Wirströms i gamla stan nyss och efter en dags spatserande för att få tag i diverse böcker och annat meck så var vi förtjänta av en öl. Valet föll, som vanligt, på deras svenska gästkran som ofta(-st) är något från Dugges eller Närkes. Denna gång var det Johannas Bästa Bitter från Dugges.

En släng cascadhumle och lite kryddiga toner poffar upp i munnen och från den rödbruna vätskan. En viss rökighet finns också där som senare i takt med att ölen värms lite blir till en god beska och trots att ölen har 4.4% så smakar den väldigt gott, dock inte så extremt mycket. Gillar balansen mellan rökig kryddighet och en viss humlesmak, även fast jag är mer för extremitetet och mindre balanser.
4 kastanjer av 7 (4/7)


Var även förbi bolaget i morse och tog en flaska av Shipyards IPA samt Mean Manalishi från Hopping Frog. Skumt att jag från att ha haft 6-7 rököl i förvaringen nu har 6-7 goda IPOr. men känns bra och snart kommer Torpedon. Var nära att plocka på mig en Sierra Nevada Pale Ale som stod ensam på hyllan bara för att ha något mer gottigt. men icke. Köpte en Orval till min vän istället som måste få smaka denna riktigt bra öl.

BORIS'en får vänta men kan tippsa om DeuS Brut de Flandres som jag drack sist den fanns på bolaget och faktiskt gillade.

No comments:

Post a Comment